Idei de îngrijire de sine pentru locul de muncă
Te îmbolnăvește slujba ta? Anxietatea și stresul de la locul de muncă vă pot face viața mizerabilă. Gândul la programul de la 9 la 5 vă face să vă simțiți neliniștit? Vă pierdeți somnul, temându-vă de ziua următoare? Sau, mai rău, suferiți de atacuri de anxietate la locul de muncă? Anxietatea legată de locul de muncă afectează atât de mulți oameni. De fapt, peste 70 la sută dintre persoanele care spun că au stres și anxietate zilnică spun că acest lucru are un impact negativ asupra vieții lor la locul de muncă. Sursă.
Cum faceți față anxietății și stresului la locul de muncă? Vă ascundeți în baie până vă recăpătați calmul? Faceți o plimbare? Sau plângi în drum spre casă? Decât să-i spui șefului tău că demisionezi, pentru că probabil ai nevoie de acel salariu, am 10 lucruri care te vor ajuta să faci față mai bine zilei de muncă!
Renunțarea la locul de muncă nu este întotdeauna o opțiune și, oricum, nu este întotdeauna cel mai bun răspuns. Și, poate că, de fapt, îți place slujba ta, dar nu și anxietatea pe care ți-o aduce!
Îngrijirea de sine la locul de muncă vă poate îmbunătăți atitudinea și vă poate reduce stresul și anxietatea. Gândiți-vă la ea ca la o autoîngrijire pentru succes!
Începeți ziua cu dreptul. Treziți-vă un pic mai devreme și pregătiți-vă mental pentru ziua de azi. Aceasta este cheia! Cuvintele au puterea de a vă mișca. Începeți cu câteva afirmații pozitive, cum ar fi acestea:
- Eu sunt stăpân pe ceea ce simt.
- Sunt puternică și voi trece cu bine peste această zi.
- Cred că experiențele negative pot fi transformate într-o experiență de învățare pozitivă.
- Astăzi, voi învăța să fiu mai bună, mai fericită și mai bună decât pot fi.
- Sunt plin de energie și gata să mă lupt cu ziua.
- Renunț la nevoia de aprobare.
- Eu sunt unic.
- Arăt bine și mă simt bine.
- Mă bucur de o rețea de sprijin care mă încurajează să reușesc.
- Sunt motivat.
- Sunt binecuvântat cu tot ceea ce am nevoie pentru a reuși.
- Obiectivele mele sunt realizabile.
- Sunt talentată.
- Eu sunt persoana potrivită pentru acest post.
- Călătoria în care mă aflu mă conduce spre succes.
- Sunt capabil să spun nu atunci când este necesar.
- Timpul meu este prețios.
- Opiniile mele contează.
- Salut echilibrul dintre viața profesională și cea privată.
- Merit să am grijă de mine.
- Știu când trebuie să iau o pauză.
Îngrijirea de sine la locul de muncă
1. Înveselește-ți mediul de lucru. Adăugați câteva fotografii frumoase, câteva citate de inspirație și plante pentru a vă îmbunătăți starea de spirit. Fotografiile vesele ale familiei și ale animalelor de companie vă pot aduce un zâmbet pe față, iar este dovedit că un zâmbet vă face să vă simțiți mai bine. Lasă să intre puțină lumină naturală pentru a-ți ridica starea de spirit!
2. Stăpânește-ți lista de lucruri de făcut. Folosiți acel Post-Its sau alte blocnotes lipite. Codificați-vă notițele în culori și chiar puneți o alarmă în calculator pentru a vă reaminti sarcinile prioritare. Cheia este să știi ce trebuie să faci mai întâi, iar aceasta este, de obicei, sarcina pe care o dreak cel mai mult. Făcând mai întâi lucrul cel mai greu, îți pregătește restul zilei pentru pozitivitate și productivitate.
3. Identificați ce vă declanșează anxietatea la locul de muncă. Este vorba de un termen limită care se apropie? Vorbirea în public? Naveta zilnică sau critica constructivă care vă lasă anxios? Poate că este vorba de biroul tău neorganizat sau de numărul copleșitor de e-mailuri la care încă nu ai răspuns. Țineți un jurnal zilnic de lucru, notați ce faceți pe parcursul zilei și cum vă simțiți. Când știi ce îți provoacă atacurile de anxietate, te poți pregăti pentru ele!
4. Acordă-ți o pauză. Când simți că ți se strânge pieptul și că te cuprinde acel sentiment copleșitor, este timpul să iei o pauză. Dacă nu poți ieși la plimbare afară, ia-ți câteva momente în toaletă pentru a te reculege.
5. Citiți afirmații pozitive pentru muncă, cum ar fi acestea:
- Mă ocup eu de asta!
- Am ceea ce este necesar pentru a-mi atinge obiectivele.
- Totul se va rezolva.
- Eforturile pe care le depun sunt cele pe care le voi primi.
- Îmi stabilesc mini-obiective și le îndeplinesc.
- Nu las ca o zi proastă să mă distragă de la obiectivele mele.
- Pot fi orice vreau.
- Pot să fac orice.
- Toate acestea nu sunt în zadar. Fac asta pentru un motiv… cu un scop!
- Sunt recunoscător pentru slujba mea.
6. Exercițiu. Faceți o plimbare rapidă în timpul pauzei de prânz sau urcați pe scări. Exercițiile fizice sunt o modalitate excelentă de a elibera tensiunea și stresul acumulate! După muncă, ieșiți la o alergare sau luați un curs de yoga. Atunci când faceți mișcare, corpul dumneavoastră eliberează endorfine care vă ajută corpul să se relaxeze.
6. Organizați-vă locul de muncă. Un loc de muncă dezordonat nu va face decât să sporească stresul. Și nu-i așa că te simți minunat atunci când știi unde se află totul!
7. Stabiliți obiective SMART:
- S Obiective specifice, bine definite și clare cu privire la ceea ce trebuie făcut pentru a fi realizat.
- M Obiectivele măsurabile vă permit să evaluați dacă v-ați atins sau nu obiectivul și să identificați orice modalitate de îmbunătățire.
- A Obiectivele realizabile sunt realiste. Care este rostul unui obiectiv dacă este foarte puțin probabil.
- R Obiectivele relevante sunt importante pentru dumneavoastră și pentru planurile dumneavoastră de viață. Ele fac diferența în viața dumneavoastră.
- T Obiectivele bazate pe timp sunt specifice. Acestea sunt obiective pe care aveți un anumit interval de timp pentru a le îndeplini, astfel încât sunteți mai motivat.
8. Stabiliți limite. Comunicați eficient cu colegii și cu conducerea. Lăsați-i să știe cu ce vă simțiți confortabil și cu ce nu. Rămâneți întotdeauna profesionist.
9. Diminuează-ți consumul de cofeină. Niciodată nu aș putea renunța complet la ea, dar știați că cafeaua este un stimulent (ei bine, duh) și că o cantitate prea mare de cafea sporește stresul și poate duce chiar la depresie?
10. Pune-ți o listă de melodii care să te facă să te simți bine în drum spre casă! Muzica este una dintre cele mai bune modalități de a-ți îmbunătăți instantaneu starea de spirit!
11. Dormiți mai bine. Totul este mai bun după o noapte de odihnă. Corpul tău este mai bine echipat pentru a face față stresului atunci când dormi suficient. Așa că fă din 8 ore, o prioritate. Dacă ai probleme cu somnul din cauza anxietății, nu uita să verifici postul meu pentru sfaturi de somn!